Sjokoladedrøm overnight oats – sukkerfri, glutenfri og melkefri

Overnight Oats.. hva skulle jeg vel gjort uten?

Her har vi kost oss litt med Stevia og kakao, for å finne frokostblanding følelsen. Du vet den følelsen ungene får, når de ser frokostblanding reklame på TV.

Og her har vi lykkes, synes vi i alle fall selv.

Du bruker den melken du ønsker. Her valgte jeg Rismelk, men mandel, soya og vanlig fungerer supert.

Du trenger:

2 dl Rismelk

1 dl Chia frø

1 ss kakaopulver

1 ts Stevia

Slik gjør du:

I en stor bolle, visp sammen alle ingrediensene, helt til alle klumpene er borte.

Plasser i kjøleskap i 3 – 4 timer, til den er tykk, eller over natten.

Rør godt før servering, tilsett mer melk hvis det er ønskelig, for å oppnå den tykkelsen som du liker.

Nytes kald.

Eller varm.

Ungene mine syntes det var godt med en dasj melk over, den blandet seg i sjokoladen, og sjokolademelk er jo alltid populært..

Ha gjerne i noen blåbær, bringebær eller en most banan for variasjon.

Jeg lager trippel porsjon, når jeg er i gang.

Denne oppskriften holder seg i ca. 5 dager i kjøleskapet.

 

#overnightoats #mat #oppskrift #sjokolade #sunn #hjemmelaget #heimelaga #glutenfri #melkefri #sukkerfri

2 kommentarer
    1. Så det var her jeg fant den oppskriften på “chiapudding”. Jeg hadde heldigvis skrevet ned oppskriften og har spist litt nesten hver dag. Du har en fin blogg med mange flotte oppskrifter på sunt og godt.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg