Overnight Oats med chia og jordbær – sukkerfri og glutenfri

Så ikke dette bare helt fantastisk ut?

Jeg lover at det var fantastisk, fantastisk godt.

Jeg fikk litt dilla på denne varianten og har spist den til lunch hver dag denne uka. Den holdt seg fint i 3 dager, så det er bare å triple porsjonen. Og er det ikke søtt nok for deg, så har du oppi litt ekstra honning.

Himmelsk.

Du trenger:

1 dl glutenfrie havregryn
 1,5 dl usøtet kokosmelk
 1 dl gresk yoghurt
  1 ss Chia frø
  3 ts honning
  4 frosne store jordbær (hiv oppi så mange du vil)

Slik gjør du:

Ha alle ingrediensene(utenom jordbærene) i en bolle og rør godt sammen.

Ha blandingen over i en lufttett beholder(gjerne Norgesglass). Legg jordbærene på toppen.

Sett i kjøleskapet over natten, eller i minst 4 timer. Slik at Chiafrøene får svelle.

Neste morgen: Rør godt, og bland jordbærene inn i grøten. Ha i mer væske for å justere konsistensen slik du liker den.

Så er det bare å kose seg:)


#overnightoats #oppskrift #hjemmelaget #heimelaga #sukkerfri #glutenfri #jordbær #honning #naturligsøtt #frokost #lunsjmat

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg